Terapia dzieci z CZR, Autyzmem i Zespołem Aspergera
Diagnoza
Diagnoza w kierunku CZR, w tym Autyzm i Zespół Aspergera wykonywana przez Zespół Specjalistów: lekarz psychiatra dzieci i młodzieży, psycholog, logopeda, pedagog specjalny, terapeuta S.I., konsultant lekarz neurolog.
Psycholog
Na podstawie zebranego wywiadu i po otrzymaniu opisów z konsultacji od specjalistów z Zespołu, przygotowuje opinie diagnostyczne dla pacjentów. Ściśle współpracuje z lekarzem psychiatra i ustala programy terapii.
TUS
Metoda ukierunkowana na poprawę funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży. Regularne zajęcia grupowe oddziaływane za pomocą różnorodnych form oddziaływania: ćwiczenia, rozmowy, dyskusja, scenki.
Warsztaty psychologiczne
Prowadzone dla dzieci starszych i młodzieży. Mają na celu wsparcie osób dorastających, wchodzących w nowy etap edukacyjny, emocjonalny. Warsztaty, to również wsparcie naszych absolwentów, którzy rozpoczynają dorosłe życie
Terapia zajęciowa
Forma rehabilitacji, która polega na uczestnictwie w warsztatach artystycznych, ruchowych, integracyjnych. Jej celem jest zwiększenie sprawności manualnej, intelektualnej i fizycznej pacjenta.
Integracja Sensoryczna
Terapia polega na rozwijaniu prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia poprzez zmysły zewnętrzne: słuch, wzrok, węch, dotyk, smak oraz płynące z ciała zmysły wewnętrzne: równowaga i czucie głębokie
Terapia ręki
Usprawnianie funkcji rąk. Przeznaczona dla każdego pacjenta, które doświadcza trudności w obszarze samoobsługi, prawidłowego chwytu pisarskiego oraz czynności dnia codziennego w obszarze motoryki małej.
Pedagog specjalny
Celem terapii pedagogicznej jest pomoc oraz wsparcie dzieci z zaburzeniami lub deficytami edukacyjnymi na miarę ich potrzeb i możliwości poprzez stymulowanie i usprawnianie rozwoju umysłowego.
Logopeda
Logopeda to przede wszystkim terapeuta mowy. Zajmuje się diagnostyką, leczeniem wad wymowy i wszelkiego typu zaburzeń związanych z mową występujących u dzieci i dorosłych. Terapię logopedyczną realizuje się zazwyczaj z terapią ręki.
Trening komunikacji
Ćwiczenia mające na celu rozwój komunikacji werbalnej - naukę mówienia i słuchania lub niewerbalnej. Komunikacja niewerbalna jest wieloznaczna, to samo uczucie można przekazać w różny sposób.
Warsztaty interaktywne
Rozwijanie sprawności i umiejętności w środowisku szkolnym, nauka relaksacji, panowania nad emocjami.
Metoda Dobrego Startu
Celem tej metody jest wspomaganie rozwoju psychoruchowego, służy do aktywizacji rozwoju psychomotorycznego i ich integracji oraz korygowania zaburzeń tego rozwoju, co stwarza warunki do prawidłowego procesu uczenia się.